רפיק ידידיה קמחי

אודות
ביוגרפיה
איש תקשורת ישראלי ומנחה סדנאות מדיטציה. החל בגלי צה"ל כמפיק, שדרן ועורך מוסיקאלי. הגיש מגזינים ותכניות טלויזיה רבות, בין היתר "תוססס" בערוץ 1, "36 בלילה", "חוצה ישראל" ו"אופטימיות קוסמית". מנחה סדנאות מדיטציה, וממקימי "אשרם במדבר" בשיטים ו"מרכז אומ" בבית אורן.

איש תקשורת ישראלי ומנחה סדנאות מדיטציה.
החל בגלי צה"ל כמפיק, שדרן ועורך מוסיקאלי. פרויקט אותו הוביל, "מצעד העשור", סיכם את להיטי שנות השמונים ושודר במקביל בשידורי ערוץ 2 הניסיוני.
הגיש את מגזין "תוססס" בערוץ 1 יחד עם יעל אלמוג ורוית פררה (1989-1991); הגיש את תכנית התרבות "מטרונום" בערוץ 3 (1990-1991); הגיש את מגזין המדע "טלסקופ" בערוץ 8; וכן הגיש את תכנית הלייט-נייט הראשונה בארץ "36 בלילה".
בשנת 1996 צילם את סדרת המסעות "חוצה ישראל" ואחריה את "אופטימיות קוסמית" (1999). שתי הסדרות שודרו בערוץ 2 "רשת". סדרת המסעות האחרונה שלו "הדיבר האחד עשר" (2004) שודרה בערוץ 10.
בבחירות לכנסת החמש עשרה (1999) ידידיה צילם, ביים וערך את קמפיין הבחירות של מפלגת "עלה ירוק" ואף הוצב במקום הרביעי ברשימתה לכנסת.

בשנת 1995 נסע ידידיה להודו לאשראם של המורה הרוחני אושו בפונה. הוא נשאר שם שנתיים, החליף את שמו מתמיר קמחי לרפיק והתחתן עם חברתו חן בטקס הודי צבעוני שצולם לסדרה "אופטימיות קוסמית".
ידידיה למד הנחיית מדיטציות וחזר לארץ בשנת 1999 והתחיל להגיש סדנאות. ספרו "להזדיין בסבלנות" יצא בהוצאת בבל בשנת 2000. אתר האינטרנט שהקים והפורומים שבו יצרו קהילה של חובבי אושו צעירים שבשנת 2002 עלו להחיות את ההיאחזות המבודדת "שיטים" שבערבה. הם קראו למקום "אשרם במדבר" והתחילו להגיש שם סדנאות ופסטיבלים. במקום זה יצר ידידיה את הפסטיבלים "זורבה הבודהה", "שאקטי", "כנס הטנטרה", "פשוט" ועוד.
בשנת 2004 עזב את שיטים והקים את "מרכז אומ" – מרכז רוחני חדש במלון בית אורן שבכרמל.

קרא עוד
רפיק ידידיה קמחי

אהבה ללא תנאים – יש כזה דבר?

פלא. נשמה תאומה. המכסה של הסיר שלי. האביר על הסוס, הנסיכה היפיפיה... אין אדם שהחלום על אהבה ללא תנאים אינו מפעם בו. הכמיהה לזוגיות קלה, עם אדם קל. שיהיה פשוט!!! לעומת זאת (קרא עוד)

פלא. נשמה תאומה. המכסה של הסיר שלי.
האביר על הסוס, הנסיכה היפיפיה…
אין אדם שהחלום על אהבה ללא תנאים אינו מפעם בו. הכמיהה לזוגיות קלה, עם אדם קל. שיהיה פשוט!!!
לעומת זאת החיים מוכחים לנו שוב ושוב שאהבה דורשת הרבה פשרות ואם לא מצליחים להתמודד עם האתגר של הויתור, נאלצים להתמודד עם הכאב של הפרידה.

בהרצאה זו – לסינגלים ולאנשים בזוגיות – נדון באתגר הזוגיות מנקודת המבט של התפתחות התודעה. או בקיצור – "איך הסבל הזה משרת אותי?!"

רפיק ידידיה קמחי

דין וחסד במוזיקה הישראלית – הרצאה מוזיקלית

דין הוא הספירה של גבולות. של צווים, תקנות וחוקים. חסד היא הספירה של האהבה. של זרימה, התמסרות, דבקות. דין מתקשר לעונש, כאב ורוע. חסד לחמלה, אהבה, אמהות. החכמה הידועה גורסת שבלי גבולותיו (קרא עוד)

דין הוא הספירה של גבולות. של צווים, תקנות וחוקים.

חסד היא הספירה של האהבה. של זרימה, התמסרות, דבקות.
דין מתקשר לעונש, כאב ורוע.
חסד לחמלה, אהבה, אמהות.
החכמה הידועה גורסת שבלי גבולותיו של הדין אין לחסד מקום לשפוע את טובו.
בהרצאותו המוסיקלית ישמיע ידידיה שירים של בנזין, משינה, גידי גוב, זוהר ארגוב, אייל גולן (ועוד) וינתח את בעיית הכמיהה לחסד בעולם של דינים.

רפיק ידידיה קמחי

יסודות השקט הנפשי

הרצאה חוויתית על סטרס, מדיטציה ונחשים באמאזונס. איך נחשים באמאזונס קשורים לשקט נפש? הסטרס הוא עומס יתר על המערכת החושית שהתפתח במיליוני שנות אבולוציה כדי לשמור אותנו דרוכים. אבל מה קורה כשבסביבה מודרנית (קרא עוד)

הרצאה חוויתית על סטרס, מדיטציה ונחשים באמאזונס.
איך נחשים באמאזונס קשורים לשקט נפש?
הסטרס הוא עומס יתר על המערכת החושית שהתפתח במיליוני שנות אבולוציה כדי לשמור אותנו דרוכים. אבל מה קורה כשבסביבה מודרנית ללא טורפים תחושה של לחץ, לעיתים מדוימיינת, תוקפת אותנו  וגורמת לחרדה?
בשיחתו ישתף ידידיה

  • חוויות מהסדרה "אמאזונס",
  • יציג את התיאוריות העדכניות בנושא סטרס בחקר המדעי,
  • ילמד 3 טכניקות מדיטציה, אחת מיפן אחת מטיבט ואחת מבורמה, שלוכדות כל אחת משהו יסודי במהות של השקט הפנימי.